Surpriză pe piaţa gadgeturilor purtabile: șefi în vânzări sunt chinezii
Samsung şi Jawbone nu sunt jucători atât de importanţi pe cât aţi crede în domeniul gadgeturilor purtabile. Xiaomi în schimb, un nou intrat în piaţă, face valuri.
Indiferent dacă v-aţi grăbit sau nu să investiţi într-un smartwatch sau o brăţară inteligentă, studii precum cel reprezentat mai jos ne confirmă că este doar o chestiune de timp până veţi purta şi voi ceva similar la mână. Nu trebuie să fie un gadget spectaculos, să aibă nişte specificaţii de top sau un design premium. Trebuie doar să vă ofere un set stufos de informaţii despre stilul vostru de viaţă, încercând, în acelaşi timp, să vă motiveze să vi-l îmbunătăţiţi.
În acest domeniu există jucători cu câţiva ani vechime, dar pentru că se află într-o continuă expansiune vedem şi câţiva nou intraţi. Xiaomi se află de exemplu în top 3, în contextul în care nici măcar nu a livrat o brăţară inteligent Mi Band decât începând cu a doua jumătate a anului trecut, pentru un total de aproximativ 2,8 milioane de unităţi livrate. Această eficienţă care a micşorat cota de piaţă a celorlalţi jucători se datorează în mare parte preţului infim de 15 dolari pentru un Mi Band.
În ceea ce priveşte restul topului, Fitbit este liderul absolut în domeniul dispozitivelor purtabile, cu aproximativ 10 procente mai mult decât următorul clasat. Deşi Garmin şi Jawbone sunt nişte nume pe care v-aţi aştepta să le întâlniţi într-un astfel de clasament, merită insistat pe Samsung. Compania sud coreeană întruchipează singurul producător de smartwatch-uri din clasament, chiar şi dacă nu o are o cotă de piaţă foarte mare. În altă ordine de idei, LG, Motorola sau Pebble nu şi-au găsit loc decât la capitolul ,,alţii”, deoarece se pare că nu au un public atât de larg pe cât v-aţi aştepta.
Sunt foarte curios să văd acelaşi clasament peste şase luni, o jumătate de an în care Apple Watch va avea timp să-şi facă simţită prezenţa în piaţă sau să intre în obscuritate din cauza preţului mare şi al disponibilităţii reduse.